Detox your body - part one

1/06/2014

Új év, új kezdet. A rengeteg ünnepi finomság és a szilveszteri bulizás után nem árt kicsit kitisztítani a szervezetünket. Egyébként is jó ha az ember egy évben kétszer ezt megteszi, akkor is ha nem súlyvesztés a célja. Én tavaly ilyenkor csináltam egy tisztítókúrát és sokkal jobban éreztem magam utána. Ma megint elkezdtem egy léböjtkúrát és gondoltam megosztom veletek, hogy ilyenkor mit "eszek". Ki tudja, hátha valamelyikőtök kedvet kap hozzá! :)  A program 5 napos, én csak 3 napig bírtam, de az is több mint a semmi, sőt én láttam direkt 3 napra tervezetteket is.

A new year, a new beginning. After all the holiday eating and partying it's time to detox our system. They say you should do it twice a year anyway, even if your goal isn't loosing weight. I did a cleansing this time last year and i felt much better afterwards. I started one today too and i thought i'll share it and maybe some of you will join me :) This cleansing is planned for 5 days. I only managed 3 days last time but it's better than nothing and there are even ones especially planned for 3 days.



A lényeg az, hogy a léböjt ideje alatt nem veszel magadhoz szilárd táplálékot így lecsökken a szervezet energia forrása és elkezdi mozgósítani a tartalékokat. Ahogy írtam, akkor is ha nem a fogyás a célod erre néha szükség van ahhoz, hogy a gyógyszerek maradékai, a belélegzett káros anyagok és méreganyagok távozzanak. A kúra alatt 2-3 liter vizet is meg kell inni egy nap és nem árt az sem ha mozgunk, mert így gyorsíthatjuk a folyamatot. Az első napokban kicsit fáradtabb leszel, de a 3. naptól kezdve már érezni lehet, hogy nő az energiád.

The whole concept is that you don't eat solids while you are doing the clensing. This way the body's energy supplies are reduced and it's forced to use the reserves in the body. As i said it's not only for those who are planning on loosing weight. Clensing will help clean out all the toxic in your body. You need to drink 2-3 litres of water and do a little exercise. This way you will fasten the process. You will feel tired in the first days but will feel the energy rush around the 3rd day.


Az egész léböjtöt tehermentesítés előzi meg, ami nagyon fontos hiszen az nem tenne jót a testünknek ha egyik nap még pizzát vacsoráznánk a másik napon pedig semmit. Így a kúra előtti napon reggelire joghurt és zabpehely, ebédre és vacsorára zöldség- és gyümölcssaláta javasolt.

There is an offload period before the clensing because it wouldn't be good for our body to eat pizza one night and nothing the next. So the day before the clensing eat yoghurt or oatmeal for breakfast and salads (fruit or vegetable) for lunch and dinner.


A léböjt napokon már csak folyadékot vehetsz magadhoz. A fogyasztható folyadékok közé a szénsavmentes ásványvíz, a gyümölcs- és zöldséglé, a leszűrt zöldségleves és a gyógynövényekből készült tea tartozik. Szerintem az a legegyszerűbb ha ébredéstől kezdve másfél-két óránként legalább két decit iszunk. Így talán kisebb az éhségérzet. Lefekvés előtt csak ásványvizet lehet inni. 

You are only allowed to drink on the clensing days. You can choose from still mineral water, vegetable or fruit juice, filtered vegetable soup and herbal tea. I think the easiest way to do it is to drink at least 2 dl every 2 hours after waking up. This way you will feel less hungry. You can only drink mineral water before going to bed.


Holnap hozok néhány léböjt turmixot, amiket szeretek, és amikből lehet válogatni. Akit érdekel és ki szeretné próbálni, nézzen be! :)

I'll bring some clensing turmixes i like and from which you can chose tomorrow. If someone is interested in trying, come back tomorrow.

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Kíváncsi vagyok a turmixokra, ugyanis én egy fél napot nem bírok ki kaja nélkül, nemhogy hármat-ötöt o.O

    VálaszTörlés
  2. Én is kíváncsi vagyok a turmixokra, főleg a zöldséglevekre.

    VálaszTörlés