7/52 - Seafood risotto

2/14/2014



A mai receptet tegnapelőtt találtam teljesen random módon a neten, de annyira ínycsiklandozónak nézett ki, hogy gondoltam ez lesz az e heti menü. Aki nekifog készüljön fel arra, hogy fél óráig kell folyamatosan kevergetni, ami elég fárasztó és az sem árt ha jó fogást tudunk találni a lábason. Én megszenvedtem vele, mert nincs kesztyűm és egy ronggyal próbáltam tartani a lábast, aminek az lett az eredménye, hogy össze-vissza csúszkált és majdnem megégettem magam.

I found this recipe online the day before yesterday and looked so good that i decided to give it a try and put it in this week's post. If you want to try it prepare for half an hour of stirring, which is pretty tiering. Also you want to choose a pot that you can hold nicely when it gets hot. I didn't have a glove for it so i ended up almost burning myself and the pot wanted to fall off all the time. 



Hozzávalók/Ingredients 

az alaphoz/for the base:
  • 2 fej vöröshagyma/2 red onions
  • 4 gerezd fokhagyma/4 cloves garlic
  • 50 dkg rizs/500 g rice
  • 1 liter húsleves/ 1 liter chicken broth
  • 10 dkg margarin/100 g margarin
  • 10 dkg reszelt parmezán/ 100 g grated parmesan
  • oliva olaj/olive oil
  • só, bors/ salt, pepper
tenger gyümölcsei elkészítése/preparing the seafood:

  • 50 dkg fagyasztott tenger gyümölcsei/ 500 g frozen seafood
  • 5 dkg margarin/ 50 g margarin
  • 2 gerezd fokhagyma/ 2 cloves garlic
  • 2 paradicsom / 2 tomatoes
  • só, bors/ salt, pepper


Az alaprizottóhoz a 2 fej vöröshagymát és a 4 gerezd fokhagymát nagyon apróra vágjuk. Egy magasabb falú lábosban felmelegítjük az olívaolajat, majd hozzáadjuk a vöröshagymát.

Cut the garlic and the onions into really small pieces. Heat the olive oil in a pot and add the onions.


 Közepes lángon pároljuk, majd mikor már üveges, hozzáadjuk a fokhagymát. Pár perc múlva nagyobbra vesszük a lángot, és ráborítjuk a rizst. Alaposan megkeverjük, hogy az olaj mindenhol érje a szemeket. 

Simmer it on medium heat and after a minute add the garlic. Turn on the heat after a few minutes and add the rice. Give it a big stir so the oil hits every grain of rice.



A lángot alacsonyabbra állítjuk, az alapléből pedig egy merőkanálnyit adunk a rizshez, és folyamatosan kevergetjük. Megvárjuk, míg beissza, majd jöhet a következő adag. Egészen addig ismételjük a műveletet, míg tart az alapléből és a rizsszemek kb. 20 perc után meg nem puhulnak.

Turn down the heat and add one spoonfool of broth. Be sure to keep stirring until the rice soaks it in. Continue until all the broth is added. This will take about 20 minutes, the rice should be soft by the end.




Elzárjuk alatta a lángot, és hozzákeverjük a Rama-t és a reszelt parmezánt. 10-15 percig fedő alatt pihentetjük, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.   

Turn off the heating, add the margarin and the grated parmesan. Let it cool under a cover for 10-15 minutes and add salt and pepper for your taste.




A margarint felolvasztjuk, megfuttatjuk rajta a zúzott fokhagymát. Hozzáadjuk a felkockázott paradicsomot, a tenger gyümölcseit, sózzuk, borsozzuk, majd saját levében néhány perc alatt puhára pároljuk.

Melt the butter and add garlic. After a minute add the tomatoes and the seafood. Hint it with salt and pepper. Boil it in it's own juice until it's soft.





Keverjük hozzá a rizottóhoz és készen vagyunk!

Mix it with the risotto and we're done!



Boldog Valentin napot mindenkinek! 

Happy Valentine's day everyone!

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Fúú, ez nagyon jól hangzik *-* Hiába most vacsiztam, egyszerűen annyira megkívántam! A szívecskés tál pedig nagyon édes ötlet volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor csináld meg, nem fogod megbánni :) a tálat még Ádámtól kaptam és gondoltam jól illene az alkalomhoz :)

      Törlés
  2. Neked is, Karin! :)
    Régen én is sima rizzsel készítettem a rizottot, de az utóbbi években már annyifélét kapni, hiper-szuperekben kapható kerekszemű vagy kifejezetten risottonak nevezett, próbáld majd ki egyszer, érezni a különbséget! ;)
    Margarint sem veszek évek óta, mert amellett, h sokan szidják, h mennyivel egészségtelenebb mint a vaj, szerintem mű íze is van, simán kiérzem a kajákból, a sütik meg egyszerűen jobb állagúak lesznek vajjal.
    Szimpi recept, utóbbival lecserélve ki is fogom próbálni! ;)
    (az első főzős években én is simán margarint használtam pl. sütéshez meg nem trükköztem ennyit ilyen-olyan alapanyagokkal, tizenéve kotyvasztok, szerencsére ragadt rám pár dolog, nem lefikázni akartam a receptet, remélem nem annak érzed!) ;)
    Kár, h a pasi nem szereti a tengeri herkentyűs dolgokat, különben már holnap összedobnám (hetekig elélnék például rákos zöldséges rizsen és hasonlók), nah de majd ha a barátnőkkel csapunk egy evős-ivós összejövetelt, megcsinálom nekik! ^^

    A szivecskés tál pedig nagyon édes! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem veszem fikázásnak sőt örülök bármilyen ötletnek ami még finomabbá teszi az ételt :) én általában kipróbálok egy receptet és utána módosítok rajta, ha valami nem tetszik, ezt még most készítettem először, de a margarinnal igazad lehet mert én is kiéreztem.
      Egyébként nagyon fincsi, én is imádom a tenger gyümölcseit :)

      Törlés