WEEKLY BITES - Tom Kha Gai Soup

10/28/2016




Aki ismer az tudja, hogy imádom a leveseket és az ázsiai konyhát sem vetem meg, így felcsillant a szemem, amikor Netti instagrammján megláttam, hogy Tom Kha Gai levest készített. Emlékszem, hogy nagyon finomnak nézett ki a képen és így ismeretlenül is ki akartam próbálni minél hamarabb. Elkezdtem recepteket bújni és az első adandó alkalommal benéztem az ázsia boltba, hogy minden hozzávalót beszerezzek. Időközben Netti blogját böngészve egy kommentben sikerült megtippelnem, hogy megosztja velünk a receptet és bár már én is készültem, kíváncsian vártam az ő verzióját. Megtudtam például, hogy nincs szükség arra, hogy mindent egyesével megvegyek, elég, ha beszerzem levesalapnak a Tom Ka pasztát. Mindenképp hasznos tudnivaló a hétköznapokra, viszont ha kicsit több időtök van és szerettek kísérletezni, megpróbálhatjátok az én verziómat is elkészíteni. :)

Those who know me, know that i love soups and i'm in favor of asian cuisine, so i got really excited when i saw on Netti's instagram, that she's made Tom Kha Gai soup. I remember, it looked so delicious that i wanted to try it immidiately, even though i wasn't familiar with it. I started to go through recipes and went to the local asian store to grab the ingredients. In the meantime, Netti shared the recipe on her blog - which i guessed in a comment by the way :) - and while i was preparing, i got real curious of her way of making it. One of the things i've learned is, that i don't have to buy all the special ingredients every time, only thing i really need is the Tom Ka paste. It's definitely a valuable information, but if you have a little more time, and you're feeling experimental, you could try my version as well :)


Hozzávalók - Ingredients

1 ek kókuszolaj - 1 tbsp coconut oil
1 ek thai chili paszta* - 1 tbsp Thai red chili paste*
fél tk chili pehely - 1/2 teaspoon red pepper flakes
5 gerezd fokhagyma, zúzva - 5 garlic cloves, minced
500 g csirkemell, vékonyra csíkozva - 500 g chicken breasts cut into thin strips 
1 l húsleves alap - 1 l chicken stock
kb 8 cm gyömbér, 4 darabba vágva - apr. 8 cm piece ginger, cut into 4 chunks
1 tk szárított bazsalikom - 1 tsp dried basil
400 ml kókusztej - 400 ml coconut milk
2 ek Thai halszósz - 2 tbsp Thai fish sauce
2 ek barnacukor - 2 tbsp brown sugar
2 lime leve - juice of 2 limes
1 kaliforniai paprika - 1 red bell pepper, chopped
Siracha chili szószSiracha chili sauce to taste
citromlé ízlés szerint - lemon juice to taste
só és bors - salt and  pepper


Melegítsünk fel egy evőkanál kókuszolajat egy serpenyőben, majd adjuk hozzá a chili pasztát, chili pelyheket és a fokhagymát. 30 percig pirítsuk, majd adjuk hozzá a vékony csíkokra felszeletelt csirkemellet is. Pirítsuk pár percig, amíg a színe megváltozik, de még nem sült át teljesen.

Heat 1 tablespoon coconut oil over medium high heat. Add red chili paste, red pepper flakes and garlic and saute for 30 seconds. Add chicken and saute until opaque but not cooked through. 


Adjuk hozzá a húsleves alaplét, a gyömbért, bazsalikomot, sót, borsot és forraljuk fel a levest. Ezután vegyünk a lángot takarékra és 10 percig fedő alatt főzzük.

Add chicken stock, ginger, basil, salt and pepper and bring to a boil. Lower heat to medium-low; cover and gently simmer for 10 minutes.



Adjuk hozzá a kókusztejet, halszószt, cukrot, limelevet és a felcsíkozott kaliforniai paprikát. Néhány pecig főzzük, amíg a paprika megpuhul.

Stir in coconut milk, fish sauce, sugar, lime juice and red bell pepper. Simmer a couple minutes until bell peppers are crisp tender.




Sózzuk, borsozzuk, ha még szükséges, adjunk hozzá citromlevet vagy Sriracha szószt, ha kedvünk tartja. A tányérokat díszíthetjük ízlés szerint korianderrel, zöldhagymával, friss bazsalikommal vagy akár extra limelevet is facsarhatunk a kész levesbe.

Taste and add additional salt, pepper, lemon juice and Sriracha to taste.Garnish individual bowls with fresh cilantro, green onions, fresh basil and fresh lime juice.



A Tom Kha Gai levest ezer verzióban megtaláljátok a neten, így ne féljetek kísérletezni vagy vegyíteni a különböző recepteket. A legtöbben gombával turbózzák fel a levest, de finom lehet citromfűvel és babérlevéllel is!

There are thousands of version of the Tom Kha Gai soup on the internet so don't be afraid to experiment and mix the recipes freely. A lot of the times they use mushrooms to take it up a notch but i think it should taste equally  awesome with lemongrass and bay leaves.



*A Panang Curry Paste elnevezésű terméket választottam - I chose the one called Panang Curry Paste

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Ide már azóta akartam írni amióta kiraktad, csak telefonról nem tudtam aztán meg elfelejtettem. Amellet, hogy szuper a recept - Te nem vagy lusti mint én :D - a képek egyszerűen csodásak! Egy magazinba is helye lenne, nagyon szép minden. *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy, köszönöm Netti! :) Igyekeztem ^^

      Törlés