ESKÜVŐSZERVEZÉS - MI ÍGY SPÓROLTUNK

6/27/2019

Az esküvőszervezés egy nagyon izgalmas és örömteli időszak volt az életemben. Szerencsére az időrabló részét sem bántam, hiszen szívesen töltöttem ezzel a szabadidőmet, viszont a pénztárcámat annál jobban féltettem. Nem szerettünk volna a ló túloldalára esni és bár életünk egyik legjobban várt napja volt, ez semmiképp sem jelentette azt, hogy minden pénzünket ide szerettük volna összpontosítani. Persze voltak olyan dolgok - mint a helyszín, a vacsora vagy a meghívó - amiknél úgy döntöttünk, hogy megfizethető szolgáltatókat keresünk, mert nem ezeken szerettünk volna nagyot spórolni. Az esküvő egyéb részleteinél gondolkodás nélkül saját kézbe vettük a dolgokat és egy kis kreativitással szerintem szuperül sikerült minden. 


1. dekoráció

Eleve szeretek DIY dolgokat készíteni, így nem is volt kérdés, hogy az esküvői előkészületekbe is beszállok egy-két saját ötlettel. Egyébként is kissé bohó, nem pedig a makulátlan és formális hangulatot képzeltünk el, így abba tökéletesen beleillett egy-egy házi dekor-elem. 

A mennyezetre füzéreket képzeltem el, így a papírboltban bevásároltam pár keményebb színes lapot és ezekből vágtam háromszögeket. Ezután lyukasztóval 2 lyukat tettem rájuk és madzaggal fűztem őket össze. Amikor már megvolt a helyszín, akkor lemérettem a távolságokat, így biztos lehettem benne, hogy a füzérek nem lesznek túl rövidek vagy túl hosszúak.


2. virágok

Az első gondolatom az volt, hogy egy piacról veszünk virágokat az esküvő előtti napon, de ezt a részét végül egy szakmabelire hagytam, mert biztos akartam benne lenni, hogy elég virágunk lesz, illetve a szállítással is gondban lettünk volna. Nálunk a virágos azonban tényleg csak a csokrokat és az asztali virágokat hozta, a "vázákat" már mi biztosítottuk. Az esküvő előtt megkértem a családot és barátokat, hogy, ha esznek Landliebe joghurtot, akkor tegyék nekem félre az üvegeket, így végül ezekbe kerültek a virágok. Ebayen rendeltem hozzájuk egy zsákszövetből készült anyagot, amire különböző mintájú csipkéket varrtak. Ezzel tekertem körbe minden üveget és ragasztópisztollyal rögzítettem.



3. köszönő ajándék

Egyedi és természetközeli ajándékot szerettünk volna adni a vendégeinknek, amiben akár évekig is gyönyörködhetnek és nem a polc mélyén landol, így növények mellett döntöttünk. Fontos volt, hogy strapabíró növényt válasszunk, amit már az esküvő előtt pár nappal is elő lehet készíteni és a nagy napon sem dől ki. A férjem nagymamájánál a garázs tetején rengeteg kövirózsa volt, amiket nagy örömmel ajánlott fel nekünk. Az egész kövirózsa telepet elhoztuk magunkhoz, kiválogattam azokat, amik méretben megfelelőek voltak és egyesével kis üvegcsékbe ültettem őket, majd az üveg nyakán madzagból masnit készítettem. A hozzájuk tartozó köszönő-cetliket a munkahelyemen nyomtattam. Az üvegeket egy nagykereskedésből rendeltük. A mai napig kapok képeket a vendégektől, hogy már mekkorára nőttek náluk a kövirózsák, úgyhogy azt mondhatom sikeres volt a tervünk! :)


4. ruha és cipő

Talán a ruhámnál érződik a legjobban, hogy egy kis okoskodással mennyi pénzt lehet spórolni. Szétnéztem Aliexpressen és találtam egy londoni esküvői szalont, akiknek a ruháit Kínában készítik és így Aliexpressen is árulnak. (sajnos már nincsenek fent) Néhány levélváltást követően meggyőződtem róla, hogy valóban megbízható boltról van szó, így tőlük vásároltam ruhát mindösszesen 45.000 Ft-ért. Nagyon profik voltak, a lehető összes méretemet elkérték és a kérésemre a ruha nyakát is mély V kivágásról, kerek nyakra változtatták, így mondhatni tényleg rám szabták a ruhát. A derék résznél még egy kis tartalékot is hagytak, ami nekünk pont kapóra jött, mert úgy éreztük, hogy túl magasan van a szoknya dereka, de a tartalék miatt egy kicsit lejjebb tudta hozni a varrónő a szoknya részt. A ruhát fél évvel korábban megrendeltem, hogy legyen idő másikat keresni ha mégsem válik be.

Egyébként a cipőt vásároltam meg először, hiszen anélkül a ruha hossza sem határozható meg a sarok miatt. Szerencsére nem kellett keresnem, mert egy H&M leárazásban szembe jött velem egy fehér szandál, ami a maga egyszerűségében nagyon megtetszett. Mivel nem kifejezetten esküvői cipőnek árulták, az ára sem volt az egekben.



5. sütemény, italok

Nyilván ez nagyon szokás függő, de nálunk a férjem anyukája és keresztanyukája ragaszkodott ahhoz, hogy ők süssék a süteményeket, így nálunk házi finomságokból állt a desszert, illetve a vendégváró falatokat otthonról vittük, a saját hagyományainknak megfelelően. Itt annyi a kulcs, hogy olyan sütiket kell készíteni, amik 1-2 napig simán elállnak, így előre elkészíthetők. Garantáltan sokkal finomabb, mint a "bolti" és összességében olcsóbb is. Fontos előre egyeztetni a helyszínnel, hogy nyitottak-e arra, hogy saját ételeiteket tárolják a hűtőjükben. 

A legtöbb helyen az italcsomagok mellett választható opció a saját ital bevitele, esetenként dugódíjjal, ami azt jelenti, hogy minden üveg bevitt ital után x összeget felszámítanak. Éppen ezért a nektek szimpatikus italcsomag esetén érdemes annak is utána számolni, hogy mennyire jönne ki, ha ti saját forrásból vásárolnátok alkoholt és dugódíj mellett vinnétek be, mert könnyen lehet, hogy még így is olcsóbb lesz. A házi pálinka bevitele pedig sok helyen ingyenes!


6. gyűrű párna, ültetési rend

Nagyon csodálkoztam, hogy egy-két helyen milyen összegekért árulják a gyűrűpárnákat, amiket ráadásul valószínűleg nem is fogunk többet használni. Egyébként sem tetszett az itthoni választék, ugyanis a bársony nem a mi világunk, úgyhogy ezt is Aliexpressen szereztem be. Egyedi, fa és nagyon illett az egész dekorációhoz.


Az ültetési rendet azok készítették, akik a meghívóinkat is az egységesség kedvéért. Ezeket a lapokat rátettük erre a fehér "asztal lapra", amit a férjem készített nekem fotóháttérnek. (még most is használom) Az esküvő előtt ráfestettem, hogy szép fehér legyen, a madzagokat szöggel rögzítettük és a ruhaszárításkor használt csipeszeinkkel tűztük fel a kártyákat. Így nem kellett semmiért fizetnünk, hanem már meglévő dolgokat használtunk fel.


Egyéb ötletek


  • ha nem szeretnétek kifejezetten olyan tortát, amiről egyből látszik, hogy esküvőre készül, mondjátok azt, hogy szülinapra kell. 100%, hogy fele annyiba fog kerülni, mint az esküvős ár
  • készítsétek magatok a meghívót, szuper ingyenes képszerkesztők vannak
  • sok helyen pénteken is vállalnak esküvőt a szombati ár töredékéért. ha nektek ez opció, tartsátok pénteken és kevesebb lesz a bérleti díj


Remélem hasznos infókkal tudtam szolgálni, amiket majd fel tudtok lapozni, ha eljön az ideje! :)

You Might Also Like

0 megjegyzés