ZERO WASTE BEVÁSÁRLÁS - LIGETI BOLT

7/19/2019



Ha már műanyagmentes július, beszéljünk egy kicsit a vásárlási szokásainkról és arról, hogy miként tudjuk a hulladékmentes szemléletmódot a bevásárlás során még jobban érvényesíteni. Szerintem nem lövök annyira mellé, ha azt mondom, hogy a csapból is a saját vászontáska használata folyik. Természetesen ez az alapvető lépés elengedhetetlen ahhoz, hogy rálépjünk a hulladékmentességhez vezető útra, de joggal mondhatjátok sokan, hogy mit kezdjünk a függönyből fáradságos munkával varrt textil táskával, ha még az uborka is műanyagban csücsül. Na ekkor jönnek képbe a csomagolásmentes boltok!


De mit is jelent ez pontosan? Most ne egy olyan helyet képzeljetekel, ahol a kiszórt rizsben bukdácsolva juthatunk el a halmokban álló tésztáig és a lekvárt egy hatalmas bödönből kell kikanalazni. A csomagolásmentes boltban is van csomagolás, de a kiválasztott termékeket a saját tárolódban kell hazavinned. Eddig minden termék, kiszerelés, marketingfogás arra épült, hogy az emberek lusták, elkényelmesedtek és egyébként is megveszik azt, ami szépen be van csomagolva. Bevallom én is áldozatul estem már a menő dobozos zabpehelynek vagy egy mini samponnak (mert olyan cuki!) de ha jobban belegondolok végül semmi plusz dolgot nem adtak hozzá az életemhez, kivéve persze a szemetet.


Így tehát, ha egy csomagolásmentes boltba készülsz, vidd magaddal a saját csatos - vagy befőttes üvegedet, vászonszatyrodat, strapabíró dobozodat és válogass a jobbnál jobb alapanyagok közül. Tévhit, hogy az ilyen boltokban alig lehet valamit kapni. Nekem volt szerencsém a Ligeti boltba ellátogatni, ahol a következő termékkategóriák találhatók meg:

  • alapanyagok (liszt, olaj, só, méz, pelyhek, porok)
  • magvak 
  • gabonafélék és hüvelyesek
  • tejtermékek, tojás
  • szörpök, lekvárok
  • teák, fűszerek
  • aszalványok, nasik
  • natúr kozmetikumok

Ugye, hogy ez több, mint elég a mindennapi bevásárláshoz? A zöldségekért/gyümölcsökért pedig irány a piac!


A műanyag csomagolások hiánya után nekem az tetszik a legjobban, hogy mindenből pont annyit tudunk venni, mint amennyire szükségünk van. Ehhez nincs más dolgunk, mint lemérni a tároló súlyát, majd miután teleszedtük a kívánt mennyiséggel, még egyszer lemérjük. A különbözet után fizetünk - ami jól figyelj - olcsóbbra jön ki, mint egy "normál" boltban. Persze itt tényleg csak a terméket fizetjük meg és végül is miért adnánk ki pénzt azért, amit egyszeri használat után kidobunk?


Ezen kívül szerintem otthon is sokkal jobban mutatnak a dolgaink saját tárolóban a sok színes csomagolás helyett, így engem azon kívül, hogy egy kicsit hozzájárultam a Föld védelméhez, a látványuk is nyugtat.






Remélem meghoztam a kedveteket ahhoz, hogy elnézzetek egy csomagolásmentes boltba és ezúttal is köszönöm a lehetőséget a Ligeti Boltnak, hogy beengedtek egy picivel nyitás előtt, hogy fényképezhessek!

You Might Also Like

0 megjegyzés